Przedszkole

Zabawa to spontaniczna niczym nie skrepowana aktywnośc dzieci, nie podlegająca ocenie, podejmowana dla samej pzyjemności uczestnictwa w niej, natomiast zabawa czy gra dydaktyczna to aktywność dzieci inicjowana, kontrolowana i podejmowana przez nauczyciela w celu wywołania efektu edukacyjnego.

Wykorzystanie zabaw i gier dydaktycznych w nauczanie jezyka angielskiego w przedszkolu jest ogromne.

Żeby dobrze uczyć języka obcego małe dzieci nie wystarczy ukończyć odpowiedni kierunku studiów filologicznych. Nieodzowna staje się jest również znajomość procesów psychomotorycznych zachodzących w trakcie rozwoju dziecka. Możliwość przyswajania wiedzy odzwierciedla odpowiedni poziom rozwoju mózgu, w którym znajdują się ośrodki odpowiedzialne za funkcje psychomotoryczne. Procesu tego nie da się sztucznie przyspieszyć, można go natomiast – co czyni wiele dyscyplin naukowych – badać i obserwować. Wiedza na temat procesów psychomotorycznych pozwala nauczycielowi dostosować pracę do możliwości rozwojowych ucznia.

 

Jest wiele sposobów na wykorzystanie obrazków, popularnie nazywanymi Flashcards do nauki słówek, struktór gramatycznych, czy poprawnej wymowy; Przy pomocy obrazków mozna tworzyć dialogi, wywołać burze mózgów, czy zachęcic do dyskusji, oraz opowiadac historyjki.