Szkoła podstawowa

 

Cel ogólny zajeć:

- uwqrazliwienie dzieci na kulture

- rozwijanie zainteresowania dzieci  Wielką Brytanią

- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych

Cele szczegółowe zajeć:

Dziecko :

- poznaje Wielką Brytanię

- rozwija wyobraźnię

- potrafi się przedstawić

- uważnie słucha

- doskonali sprawność fizyczną

- zapamiętuje nazwy charakterystycznych budowli w Londynie

- działa zgodnie z instrukcją osoby prowadzącej

- współdziała w zabawie

Środki dydaktyczne: plansza „Mapa Europy”, mapka i flaga Wielkiej Brytanii, maskotka Teddy, obrazki z Londynu –Big Ben, Buckingham Palace, Tower Bridge, Red Bus, Telephone box, skakanka, koperty z pociętymi puzzlami zabytków Londynu 

Przebieg zajęcia:

  1. Powitanie Nauczycielka wita sie kolejno z każdym dzieckiem.
  1. Rozmowa przy mapie na temat podróży do Wielkiej Brytanii. Określenie położenia kraju. Zapoznanie z angielską flagą.

Dzieci zajmują miejsca przed tablicą z mapą Europy. Nauczycielka proponuje wyprawę do Wielkiej Brytanii wraz z Teddym. Prezentuje kolorową mapkę państwa, przypina ją do mapy.

Hello! I’m Teddy Bear. I’m from London. Today I would like to show you my city. Look at the map.

London is the capital of Great Britain and is here. This is the flag of Great Britain.

What colours you see? Who wants put the flag on the map?

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wycieczka po Londynie”.

Nauczyciel wspólnie z misiem zaprasza dzieci do zwiedzania Londynu.

Let’s go for a trip to London.

Zapoznanie z charakterystycznymi budowlami:

Dzieci w rytm muzyki poruszają się po mieście trzymając w parach skakankę.

Zatrzymują się na przystankach, gdzie poznają ciekawe punkty miasta.

Big Ben

Dzieci poznają wieżę zegarową, naśladują odgłosy zegara zgodnie z instrukcją nauczyciela

What is it? What is the sound of the clock?

Now stand up please and change into a clock.

Say “tic – tock” ( cicho, głośno, wolno, szybko)

Most na Tamizie - Tower Bridge

Dzieci opisują most, mówią do czego służy

This is Tower Bridge. It’s a very beautiful bridge. Do you like it?

Dzieci przechodzą po moście- skakance.

Pałac Buckingham – Buckigham Palace

Za pomocą pacynki nauczycielka krótko opowiada o królowej Elżbiecie II.

This is the house of  Queen Elizabeth II

Is this palace big or small? What do you think?

Czerwony autobus – the Red Bus

Dzieci opowiadają co widzą na obrazku, jaki jest kolor autobusu, powtarzają nazwę.

Look, this is the red bus and the name of this bus is a double-decker bus. Please, repeat after me.

What is the colour of the bus?

Budka telefoniczna – Telephone box

Dzieci wybierają spośród trzech kolorów kartek, właściwy – ten który ma budka telefoniczna. Podają też dźwięk jaki wydaje telefon.

This is a telephone box.

What is the colour of it? Please choose the right colour and put it up.

What is the sound ofthe  telephone?

  1. Zabawa; What's missing? Game.

Nauczyciel zaprasza dzieci, aby przyjrzały sie poznanym przed chwilą obrazkom związanym z Londynem.Nastepnie prosi aby dzieci zamknły oczy.

Po chwili zakrywa jedenz obrazków, prosi aby dzieci otworzyły oczy i pyta dzieci: What's missing?. Zadaniem dzieci jest nazwać budynek, rzecz po angielsku.

  1. Zabawa plastyczna - Puzzle Game 

Nauczycielka rozdaje dzieciom po jednym fragmencie obrazka i prosi o ułożenie obrazka i nazwanie co przedstawia.Nastepnie zadanie dzieci polega na naklejeniu obrazka na kartke i pokolorowanie.

Now sit down

One for you.

Here you are

Make the puzzle

What's this?

Stick it.

Colour it.

  1. Zakoń czenie zajeć.

Nauczycielka dziekuje dzieciom za zajecia, po kolei żegna sie z kazdym dzieckiem a nastpnie nastepuje pożegnanie się dzieci z Teddym

Thank you for the great lesson. You are very good students.

Teddy wants to tell you bye, bye and see you soon.